Kolego sympatyczny (autorze tego tematu), w Twoje Skodzie nie grają żadne zawory (bo nie mogą) - tylko masz spalanie stukowe. Dźwięk powstaje wtedy, gdy jest zbyt niska liczba oktanowa lub zbyt wczesny (dla tego paliwa) zapłon. Są to drgania wysokiej częstotliwości powodowane detonacją mieszanki (przemieszczanie się czoła płomienia w komorze spalania nie kilkanaście m/s lecz kilkaset m/s). Skutek tego jest taki, że wcześniej czy później wypali się dziura w tłoku lub urwie się zawór wydechowy (czego Ci nie życzę). Dowodem bezpośrednim na to jest fakt, że problem zanika po nalaniu wysokooktanowej wachy. Jeżeli w tym motorze (bo nie wiem) zalecana jest 98 to nie wlewaj 95 - bo w efekcie z oszczędności się zrobi drogi problem. Jeżeli producent dopuszcza 95 (a wtedy komp sam opóźnia zapłon) to znaczy, że coś się zchrzaniło. W żadnym jednak wypadku nie czekaj aż samo przejdzie, bo możesz nie zdążyć.
P.S. spalanie detonacyjne czasami jest powodowane zbyt ubogą mieszanką, ale wtedy dziura w tłoku robi się po kilkudziesięciu sekundach - więc to raczej nie to.
[ Dodano: Sob 02 Wrz, 06 20:03 ]
A propos postu wyżej: z tego, co wiem, a trochę wiem, to jedyne w 100% sprowadzane do polski paliwo to VPower Racing. Ono jest jednak robione w petrochemii Harburg. Reszta paliw Shella jest konfekcjonowana w Polsce (zalewana jakimiś tam dodatkami lub nie).
[ Dodano: Sob 02 Wrz, 06 20:10 ]
I njeszcze jedno malutkie uzupełnienie a propos paliw: swego czasu, gdy przygotowywałem jeden z silników do Mistrzostw Europy w rallycrossie, próbowaliśmy wielu paliw i wyszło, że sprzedawany w Polsce VPower Racing99+ dawał o 2% mniejszą moc niż taki sam z Czech.
P.S. spalanie detonacyjne czasami jest powodowane zbyt ubogą mieszanką, ale wtedy dziura w tłoku robi się po kilkudziesięciu sekundach - więc to raczej nie to.
[ Dodano: Sob 02 Wrz, 06 20:03 ]
A propos postu wyżej: z tego, co wiem, a trochę wiem, to jedyne w 100% sprowadzane do polski paliwo to VPower Racing. Ono jest jednak robione w petrochemii Harburg. Reszta paliw Shella jest konfekcjonowana w Polsce (zalewana jakimiś tam dodatkami lub nie).
[ Dodano: Sob 02 Wrz, 06 20:10 ]
I njeszcze jedno malutkie uzupełnienie a propos paliw: swego czasu, gdy przygotowywałem jeden z silników do Mistrzostw Europy w rallycrossie, próbowaliśmy wielu paliw i wyszło, że sprzedawany w Polsce VPower Racing99+ dawał o 2% mniejszą moc niż taki sam z Czech.
Komentarz